Tabiat bir san'at-ı İlahiyedir, Sani olamaz...Bir kitabet-i Rabbanîdir, kâtip olamaz... Bir nakıştır, nakkaş olamaz. Bir defterdir, defterdar olamaz. Bir kanundur, kudret olamaz. (Lem'alar)

10 Mart 2013 Pazar

Uzun bir aradan sonra arılarımı ziyaret ettim. Hüseyin İspirli (namı değer ARIBEYİ) den kek ve Bayvarol alıp arılarımın bakımını yaptım.
Sıcaklık ondokuz derece, işlerim bitince hafif bir yağmur başladı. Bu ve yandaki tarlaya fiğ ekmişler. Bölgede akasya ağaçları ve bol meyve ağaçları var. Arılarımı başka bir yere götürmek istemiyorum. Bakalım buradan verim alabilirsek kalırız. Taşınmak zor iş.
Bölge florası çiçeklenme dönemleri;
Elma ve armut:15 Mart-15 Nisan
Akasya           : 25 Mart-15 Nisan
Fiğ                  :20 Nisan-20 Mayıs
Ayçiçeği         :15 Temmuz...

Onları seyretmeye doyamıyorum.
Tatlı kızımı üniversitesine gönderdik. Rabbim kızımı ve tüm ana baba kuzularını korusun. (Amin)

Arı sezonu tatili arasında bol bol Derbet barajında alabalık tuttuk. Gerçek balıkçı eşim Necla, balıkları o tutuyor. Ben sadece ayak işlerine bakıyorum. Hanıma arıları sevdiremedim. Şansızlık ilk tanıştığı arılar kılıçtı. Arabanın camına saldırmaları çok korkutmuş. Katil arılar gibiydiler diyor. Şimdi kafkaslarım sakin ama artık inandıramıyorum.
Yan bahçedeki meyve ağaçlarına budama yaptım.

Kıymetli annem balkondan izliyor.
 Kayınpederim Birol ATMACA ve arkadaşı Şükrü SAAT ile birlikte denizde balık tutuyoruz. Huy değiştirdim. Olta balıkçılığını severdim ama artık ağ kullanıyorum. Bu günlerde tirsi bol.
 Av kulübemiz o kadar küçük ki üç kişi oturduğunda oda doluyor.
 İşte yatakhane... Arkamızda subasar ormanları
 Spor yapmayı ihmal etmedik. Üç kilometre koşuyor sonrada ağırlık kaldırıyoruz. 97 kg dan 85 kg lara düştüm. Spor yapmak çok iyi hissettiriyor. Ayrıca rejim yapmak da gerekmiyor. Tabi zamanında yemek şartıyla.
        Orta Asya kültürümüzden gelen kefir üretmeyi de başardık. Yapıyoruz içiyoruz, tüm dostlara tavsiye ediyoruz. Yararları saymakla bitmez.
        Bol bol ava gittik. Av havası değil hep çamaşır havası vardı. Bu kış kendini göstermedi. Bahar gibi geçti desem yeri var. Kuzenlerimle ava gittik, piknik yaptık geldik.
 Kışın kendini göstermeyen kar, cemre toparağa düştükten sonra yağdı. Öğrencilerimi sınıfta zor tuttum.