Tabiat bir san'at-ı İlahiyedir, Sani olamaz...Bir kitabet-i Rabbanîdir, kâtip olamaz... Bir nakıştır, nakkaş olamaz. Bir defterdir, defterdar olamaz. Bir kanundur, kudret olamaz. (Lem'alar)

15 Nisan 2012 Pazar

Doğa Dostu Öğrencilerim

Altınkaya Barajı gezisi ve Burunca kampı birinci gün

Kaya mezarlarına tırmanıyoruz.

Ne garip binlerce yıl insanların barınağı olan bu mağara şimdi koyun sayası olarak kullanılıyor. Tavanı yüzlerce yıllık isle kaplı.

Altınkaya Barajı yanında bulunan küçük şelaleye doğru yürüyoruz.

Bu gezi çocukların çok hoşuna gidiyor.

Yürüyüş zorlu, çocukların çoğu taşlardan kayıp suya basıyor.

İşte sonuç ıslak ayakkabı ve çoraplar kurutuluyor.

Ayakkabılar ıslanınca yapılan orijinal modellerimiz. Biride benim yedek ayakkabıları bulmuş.

Usta aşçılar gibiyim, yemeğim alev aldı. Kaşığı unutunca kasatura kaşık oluyor.

Altınya Barajı kapakların önü. Yaptıkları keşifler çocukları çok mutlu ediyor. Mutlu olduklarında değmeyin keyfime.

Liseye geçti, ama vefakar öğrencim Bahri Kurt bizi bırakmadı.

Baraj gezisi yordu dinlenmeye çekildik.

Akşam yemeği hazırlıkları yapıyoruz. Benim çocuklar fırsatı buldular, oyun başladı. Müdahale etmiyorum hepsi ateşin üzerinden sırayla atlıyorlar.

Leziz akşam yemeğimiz. Çocukların bazıları annemden bile güzel yemek yapıyorsunuz öğretmenim diyorlar. Tabi açlıklarına geliyor, yoksa ne haddimize.

Gece etkinlikleri başlıyor.

Oyunlar oyunlar... ardından gece yürüyüşü. Yoruldular ve uyku vakti geldi.

Oryantiring oyununda saklayıp bulduğumuz petşişe Şaziye bebeğimiz masada uyuya kalmış.

Altınkaya Barajı gezisi ve Burunca kampı ikinci gün sabah 7:30

Kahvaltı iştahla yapılıyor.

Burunca' nın kuzeyindeki tepeye tırmanış başlıyor. (Güvercin Tepesi)

Küçük molalar verilerek tırmanıyoruz.

Çok susadı kuzularım. Dağlardan koyun yalağına gelen sudan içiyorlar.

Ve tırmanmaya devam... Bazıları tükendi.

Ve zirveye bir adım kaldı. Yağmur başladığı için yürüyüşe nokta koyuyoruz. Aşağıda Burunca karşı kıyı ise Kız Kayası.
Güvercin Tepesine veda ediyoruz.
Zirveyi arkamıza alıyor gururla poz veriyoruz. Yakın gibi görülüyor ama değil. Ayrıca tırmanırken genelde ekin tarlalarının arasında bir sağa bir sola yürüdük. Bu tepe bizim Everestimiz.

Çocuklar yoruldu zannetmiştim. Oyun başlamış bile.

İki günlük etkinliklerin şampiyon obası Kaplanlar...

Kız ve erkek izcileri olarak yapılan teftişlerin şampiyon kızları...