Tabiat bir san'at-ı İlahiyedir, Sani olamaz...Bir kitabet-i Rabbanîdir, kâtip olamaz... Bir nakıştır, nakkaş olamaz. Bir defterdir, defterdar olamaz. Bir kanundur, kudret olamaz. (Lem'alar)

10 Mayıs 2012 Perşembe

Arılığım

 Arılarımın titiz bir şekilde bakımlarını yaptım. İlk beş kolonim fena değil onbeş onaltı çıtayı buldu. Bu kovanlarımın oğul vermesini istemiyorum. Altıncı kovanda çıkmış ana arı gözleri var ama anayı fark edemedim. Bir tane ana memesi vardı. O kovanda üç ana memesi bulunan çıtayı arısız aldım. Kovanı öylece kapattım. Güçlü kovanlarımın birinden polenli genç işçi arılı ve larvalı iki çıtayla birlikte ana memesi bulunan çıtayı boş kovana koyarak yeni koloni oluşturdum. Kovanlarımın karşılarına ana kokusu sürülmüş boş bir kovan bıraktım. Bugün yarın analar çıkar inşallah uçup gitmezler. Uçarlarsada boş kovanı bulabilirler.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder